Your stay in this living space will be covered by our StayProtection package with Stay Benefits included! Read more
• You can check in at any time after 3:00 PM.
• It is mandatory to comply with our legal obligations by completing the Online Check-In before your arrival.
• Upon arrival, the apartment will be prepared with bed linen and towels for each guest.
• Basic hotel amenities such as shower gel/shampoo and toilet paper will be provided for the first few days of your stay.
• The reservation price includes accommodation for up to 2 guests. Additional guests are subject to an extra fee (per night, per guest).
• The cleaning fee is not included in the reservation price. This fee covers only the final (check-out) cleaning and must be paid before your arrival.
• Extra cleaning or fresh linens and towels during your stay can be requested for an additional fee — requests must be made at least 24 hours in advance.
• Check-out must be completed by 11:00 AM. Before leaving, please place the keys in the lockbox.
• During your stay, guests are responsible for the safekeeping and proper use of the property keys. Please avoid leaving them in the lock or mailbox. If a locksmith is required to open the door, or in case of damage to the key or lock, the costs will be the guest’s responsibility.
- Sie können jederzeit nach 15:00 Uhr einchecken.
- Es ist obligatorisch, unseren gesetzlichen Verpflichtungen nachzukommen, indem Sie den Online-Check-In vor Ihrer Ankunft ausfüllen.
- Bei der Ankunft wird die Wohnung mit Bettwäsche und Handtüchern für jeden Gast vorbereitet.
- Grundlegende Hotelbedarfsartikel wie Duschgel/Shampoo und Toilettenpapier werden für die ersten Tage Ihres Aufenthalts zur Verfügung gestellt.
- Der Buchungspreis beinhaltet die Unterbringung von bis zu 2 Personen. Für zusätzliche Gäste wird eine zusätzliche Gebühr erhoben (pro Nacht, pro Gast).
- Die Reinigungsgebühr ist nicht im Buchungspreis enthalten. Diese Gebühr deckt nur die Endreinigung (Check-out) ab und muss vor Ihrer Ankunft bezahlt werden.
- Zusätzliche Reinigung oder frische Bettwäsche und Handtücher während Ihres Aufenthalts können gegen eine zusätzliche Gebühr angefordert werden - Anfragen müssen mindestens 24 Stunden im Voraus gestellt werden.
- Der Check-out muss bis 11:00 Uhr erfolgen. Bitte werfen Sie die Schlüssel vor Ihrer Abreise in das Schließfach.
- Während Ihres Aufenthalts sind die Gäste für die sichere Aufbewahrung und den ordnungsgemäßen Gebrauch der Hausschlüssel verantwortlich. Bitte lassen Sie sie nicht im Schloss oder im Briefkasten liegen. Falls ein Schlüsseldienst benötigt wird, um die Tür zu öffnen, oder im Falle einer Beschädigung des Schlüssels oder des Schlosses, gehen die Kosten zu Lasten des Gastes.
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Every time you rent through Flatio, you're automatically covered by our StayProtection package.
By booking this living space, you'll also enjoy extended protection in the form of Stay Benefits - a unique offering backed by AXA! Here's what such packaging includes:
Homeful usually responds to messages within 4 hours .
Once you send a booking request, the host is notified that you are interested in their listing. From that moment, they have 24 hours to approve or reject your booking.
Hosts are mainly interested in the profile of their guest. Do not forget to fill in all necessary information, add your profile picture, or even make a short video about yourself. Doing that will make you more attractive for the owner and your booking will more likely get approved.
You can take a look at the contract in advance and online with every listing. After you sign it, you will find it in the application My Housing.
While arranging a contract on Flatio, you do not have to worry that it could be disadvantageous for you. Our contracts are made so that we avoid all problems! All of them are the same, used by all the hosts on Flatio.
Ihre Zeit ist kostbar. Deshalb haben wir unsere Plattform um eine virtuelle Besichtigungsmöglichkeit erweitert, mit der Sie einige der auf Flatio gelisteten Unterkünfte bequem von zu Hause aus besichtigen können.
Wenn für die von Ihnen gewählte Unterkunft keine virtuelle Besichtigung möglich ist, können Sie unter den Vermieter kontaktieren und ihn fragen, ob er bereit ist, Ihnen eine persönliche Besichtigung der Mieteinheit zu ermöglichen.
Für den Fall, dass Sie einziehen und die gemietete Unterkunft nicht mit den Angaben auf Flatio übereinstimmt, informieren Sie uns so schnell wie möglich!
Wenn die Bedingungen für den Rücktritt erfüllt sind und der Vermieter das Problem nicht sofort beheben kann, haben Sie die Möglichkeit, bei voller Rückerstattung vom Mietvertrag zurückzutreten. Außerdem helfen wir Ihnen aktiv bei der Suche nach einer alternativen Unterkunft und bleiben an Ihrer Seite, bis alles vollständig geklärt ist.
Die Bedingungen und alle Details zu unserer Einzugsgarantie können Sie unter in diesem Artikel unseres Help Centers nachlesen.
How you can cancel a booking varies depending on what stage the booking is in.
Is your booking request still waiting for host approval? Then you can simply cancel it directly from your My Housing web app!
However, suppose the owner has already approved your booking request, and you are no longer interested in it. In that case, you can still cancel the booking before you sign the lease agreement. Just consider that you should do this only in essential cases. Because when the host accepts your booking, the living space is stopped being advertised, and they can lose the chance to rent their property to someone else.
Do you have an approved booking and also a valid agreement? In order to cancel your booking, contact Flatio customer support well in advance of your contract beginning (the specific time and amount of refund depends on the type of cancelation policy).